ساندویچ پانل پیوسته PUR

ساندویچ پانل PUR

به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند تولید سردخانه ها صنعتی و بناهای پیش ساخته و نیز کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری، امروزه از تولید ساندویچ پانل به روش پیوسته استفاده می گردد. ضریب انتقال حرارت پایین در عین استحکام بالا، از جمله ویژگی های بسیار مهم و غیر قابل انکار سیستم های فوم پلی یورتان Rigid می باشد.

گروه بازرگانی مکاکو سیستم فوم پلی یورتان مرتبط با این حوزه را به صورت چهار جزئی شامل POL, ISO, Blowing Agent و Catalyst  ارائه می نماید.

ساندویچ پانل PUR چیست؟

ساندویچ پانل PUR که به عنوان ساندویچ پانل پلی یورتان نیز شناخته می شود، نوعی پانل کامپوزیت عایق است که معمولا در صنعت ساختمان استفاده می شود. مشابه ساندویچ پانل های PIR (Polyisocyanurate)، پانل های PUR از دو لایه خارجی (پوسته) و یک لایه داخلی(هسته) در بین آنها تشکیل شده است.

مواد اصلی ساندویچ پانل PUR از فوم پلی یورتان ساخته شده است. پلی اورتان (PUR) یک ماده همه کاره و پرکاربرد است که به دلیل خواص عایق عالی شناخته شده است. از واکنش پلیول‌ها و ایزوسیانات‌ها ایجاد می‌شود و در نتیجه یک فوم سخت با ساختار سلول بسته ایجاد می­نماید.

در اینجا برخی از ویژگی ها و مزایای اصلی ساندویچ پانل PUR آورده شده است؛

1. عایق حرارتی برتر:

فوم PUR دارای خواص عایق حرارتی عالی است و انتقال حرارت را از طریق ماده پلی یورتان کاهش می دهد. این امر به حفظ راحتی محیط داخلی و کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش کمک می کند.

2. سبک و استحکام بالا:

 ساندویچ پانل های PUR سبک وزن هستند و در حین نصب به راحتی قابل حمل هستند. آنها علیرغم سبکی، استحکام و دوام ساختاری بالایی دارند و به پایداری کلی ساختمان کمک می کنند.

3. بهره وری انرژی:

ساندویچ پانل های PUR از اتلاف گرما در زمستان و اتلاف سرما در تابستان  را به حداقل می رساند. این موضوع منجر به کاهش هزینه های انرژی می شود.

4. عایق صدا:

 ساختار متراکم فوم PUR به کاهش انتقال سر و صدا کمک می کند و عملکرد صوتی ساختمان را بهبود می بخشد. این امر به ویژه در کاهش نویز خارجی و ایجاد یک محیط داخلی آرام تر مفید است.

5. مقاومت در برابر آتش:

 فوم PUR را می توان با افزودنی های مقاوم در برابر آتش ساخت که مقاومت ساندویچ  پانل در برابر آتش را افزایش می دهد. این پانل های PUR مقاوم در برابر آتش به جلوگیری از گسترش شعله ها و ایجاد ایمنی بیشتر در هنگام آتش سوزی کمک می کند.

6. تطبیق پذیری و انعطاف پذیری طراحی:

ساندویچ پانل های PUR در ضخامت ها، اندازه ها و پرداخت های مختلف وجود دارد که انعطاف پذیری در طراحی را برای معماران و سازندگان فراهم می کند. آنها را می توان برای برآوردن نیازهای پروژه­های خاص و ترجیحات زیبایی شناختی سفارش محور کرد.

ساندویچ پانل های PUR در طیف وسیعی از سازه ها از جمله ساختمان های صنعتی، مجتمع های تجاری، تاسیسات سردخانه ها، انبارها و ساخت و سازهای مسکونی کاربرد دارند. آنها به شیوه های ساخت و ساز کارآمد انرژی کمک می کنند و راه حل موثری برای دستیابی به عایق حرارتی و عملکرد پوشش ساختمان ارائه می دهند.

نصب صحیح و رعایت قوانین ساختمانی و مقررات ایمنی برای اطمینان از عملکرد بهینه و طول عمر ساندویچ پانل PUR ضروری است. مشاوره با متخصصان و پیروی از دستورالعمل های توصیه شده برای به حداکثر رساندن مزایای پانل های PUR در پروژه های ساختمانی بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سوالی دارید از من بپرسید.